Radboud Universiteit komt met eigen ‘Blendle’

08-02-2018

Het nieuwe Radboud Recharge verzamelt verhalen, evenementen en cursussen van de universiteit op één centrale plek. De site is vorige week gelanceerd en moet in de eerste plaats alumni betrokken houden bij de universiteit. ‘De inhoud staat voorop.’

De Radboud Universiteit is alom vertegenwoordigd op internet en in haar eigen media: via ru.nl, maar ook via talloze facultaire subpagina’s, losstaande blogs en het alumniblad Radboud Magazine en het onafhankelijke Vox. Voor de mensen die door die bomen het bos niet meer kunnen zien, komt de universiteit met een nieuwe service: Radboud Recharge. De website is een verzameling van verhalen die voor een breder publiek interessant kunnen zijn.

‘Op de universiteit worden veel interessante artikelen geschreven’, zegt contentspecialist Gijs Ettes van de Dienst Marketing en Communicatie. ‘Maar door de versnippering bereiken die niet altijd een groot publiek. Dat is zonde. Op Radboud Recharge moet die content meer lezers krijgen.’

Radboud Recharge vervangt geen andere uitingen, maar komt ernaast te bestaan, als een online kiosk die lezers helpt met het vinden van achtergrondartikelen. Daarnaast gaat de redactie, die vanaf maart bestaat uit twee personen, zelf content produceren.

Persoonlijke feed

Het idee achter Radboud Recharge is dat alumni en andere geïnteresseerden op de hoogte willen blijven van ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Daarnaast kunnen ze andere interesses aanvinken, waardoor er een persoonlijke feed ontstaat met verhalen. De geïntegreerde, persoonlijke agenda toont relevante lezingen, debatten en cursussen binnen hetzelfde interessegebied.

Ettes benadrukt dat Radboud Recharge geen verkoopkanaal is. ‘De inhoud staat voorop. Als redactie bepalen wij welke verhalen geschikt zijn. Dat moeten verhalen zijn die prikkelen en nieuwe inzichten verschaffen.’ Het idee voor Radboud Recharge is niet afgekeken van een andere universiteit, aldus Ettes. ‘Als we ergens inspiratie vandaan hebben gehaald, is het van Blendle.’

Bezoekers van Radboud Recharge kunnen zich gratis inschrijven voor de ‘Blendle van de Radboud Universiteit’. Zij krijgen dan per dag, week of maand een e-mail met artikelen die op basis van hun voorkeuren interessant zouden kunnen zijn. De ambitie is om over een jaar 20.000 leden te hebben.

Geef een reactie

Vox Magazine

Het onafhankelijke magazine van de Radboud Universiteit

lees de laatste Vox online!